Компанията майка на Fox News трябва да се изправи срещу Dominion за клевета, казва съдията

  • Съдия каза, че делото за клевета на Dominion срещу компанията майка на Fox News може да продължи.
  • Dominion твърди, че Рупърт и Лаклан Мърдок вярват, че Fox News ще се възползва от прокарването на изборни лъжи.
  • Съдия от Делауеър Ерик М. Дейвис каза, че аргументацията е достатъчно аргументирана, за да се премине към разкриване на фактите.

Съдия от щата Делауеър каза във вторник, че компанията майка на Fox News трябва да бъде изправена пред дело за клевета от Dominion Voting Systems, като постанови, че твърденията на избирателната компания, че Рупърт и Лаклан Мърдок умишлено са прокарвали изборни лъжи, имат достатъчно основание, за да придвижат случая напред.

Съдията от Върховния съд на Делауеър Ерик М. Дейвис постанови това през декември Делото на Dominion за 1,6 милиарда долара може да продължи срещу Fox News. Новото решение отхвърли отделно предложение за отхвърляне на делото от Fox Corporation, която се управлява от нейния председател Рупърт Мърдок и неговия син, главен изпълнителен директор Лаклан Мърдок.

Според Дейвис, Dominion е аргументирал достатъчно че компанията-майка може също да носи отговорност за прокарване на лъжи, твърдейки, че Dominion е фалшифицирал президентските избори през 2020 г. срещу тогавашния президент Доналд Тръмп и в полза на сегашния президент Джо Байдън.

„Твърди се, че Рупърт и Лаклан Мърдок са направили „бизнес изчисление“, за да разпространят разказа на бившия президент Тръмп чрез Fox News, въпреки че лично не са вярвали в това“, пише Дейвис, цитирайки документите на Dominion. „По този начин се твърди, че служителите и служителите на Fox Corporation са имали „пряка отговорност“ за излъчването на изявленията за Dominion“.

В същото време Дейвис отстрани Fox Broadcasting, организацията, която управлява fox.com, като ответник по делото, като каза, че делото на Dominion е твърде спекулативно относно ролята му в увековечаването на лъжи относно ролята му в изборите.

В правни документи Dominion цитира медийни съобщения, според които Fox News „потърси и получи пряко одобрение от Рупърт и Лаклан Мърдок, преди да извика Аризона за Байдън“ – победа в изборната нощ, която драстично намали шансовете на Тръмп за победа. През следващите дни зрителите на Fox News намаляха драстично, докато по-крайните десни медийни организации, Newsmax и One America News, придобиха популярност, тъй като отричаха реалността на победата на Байдън.

„Dominion твърди, че ръководителите на Fox Corporation вярват, че Fox News ще има полза, ако подкрепи разказа за изборна измама на бившия президент Тръмп и ще страда, ако не го направи; по този начин ръководителите на Fox Corporation са натиснали[ed]„Fox News да“ примамва публиката на Fox у дома и „насърчава“ ефирни личности да увековечават фалшиви твърдения за Dominion; и Fox Corporation „наградиха“ онези от Fox News, които изпълниха предполагаемите инструкции и „наказаха“ тези, които не го направиха“, написа Дейвис, обобщавайки аргументите на Dominion.

Дейвис отбеляза също, че The Wall Street Journal и New York Post, две други медийни организации под контрола на семейство Мърдок, „осъдиха твърденията на президента Тръмп и го призоваха да признае поражението“, което подкрепя „разумно заключение, че Рупърт и Лаклан Мърдок са знаели Dominion не е манипулирал изборите или поне безразсъдно е пренебрегнал истината.” Доминион, пише Дейвис, достатъчно е твърдял, че Рупърт и Лаклан Мърдок са действали с „действителна злоба“ и трябва да бъдат обект на фактическо разкритие в делото за клевета на Dominion.

Решението идва, тъй като Камарата на представителите продължава да провежда изслушвания относно въстанието от 6 януари, когато тълпа от бунтовници, подкрепящи Тръмп, се опитаха да попречат на Конгреса да удостовери резултатите от изборите през 2020 г.

Във вторникизборните работници в Джорджия свидетелстваха за тероризиране от привърженици на Тръмп, които вярваха, че са играли роля във фалшифицирането на резултатите, а републиканският говорител на Камарата на щата Аризона каза, че адвокатът на Тръмп Руди Джулиани е знаел, че няма доказателства за изборна манипулация.

Съдебното решение от вторник повишава залога за съдебните битки на Fox News за фалшификати на изборите през 2020 г. Делото на Dominion трябва да бъде разгледано през април 2023 г. Компанията е изправена отделно пред дело за 2,7 милиарда долара от Smartmatic, конкурентна компания за изборни технологии, също замесена в теории за изборен конспирация, който се движи напред в Ню Йорк.

Fox News твърди, че съдебните дела срещу него представляват „нападение срещу Първата поправка“. Представител на Fox Corporation не отговори веднага на искането на Insider за коментар.

Dominion и Smartmatic също са завели дела срещу други медийни организации и субекти относно теории за изборен конспирация, включително Newsmax, One America News, Джулиани, Сидни Пауъл и изпълнителния директор на MyPillow Майк Линдъл.